Režim dne v naší mateřské škole
I. třída
6,30 - 8,15 | scházení dětí, hry, spontánní činnosti |
8,15 - 9,00 | pohybová chvilka, hygiena, svačinka |
9,00 - 9,45 | činnosti dětí (spontánní, řízené) |
9,45 - 11,45 | příprava na pobyt venku, pobyt venku |
11,45 - 12,00 | převlékání, hygiena |
12,00 - 12,45 | oběd |
12,45 - 14,30 | hygiena, příprava k odpočinku, odpočinek |
14,30 - 15,00 | pohybová chvilka, svačinka, hygiena |
15,00 - 16,00 | spontánní činnosti, odchod domů, spojování tříd v 16:00 hod |
II. třída
7,00 - 8,15 | scházení dětí, hry, spontánní činnosti |
8,15 - 9,00 | pohybová chvilka, hygiena, svačinka |
9,00 - 9,45 | činnosti dětí (spontánní, řízené) |
9,45 - 11,45 | příprava na pobyt venku, pobyt venku |
11,45 - 12,00 | převlékání, hygiena |
12,00 - 12,45 | oběd |
12,45 - 14,30 | hygiena, příprava k odpočinku, odpočinek (dle potřeby dětí) |
14,30 - 15,00 | pohybová chvilka, svačina, hygiena |
15,00 - 16,30 | spontánní činnosti, odchod domů, sloučení tříd v 16:00 hod |
Činnosti lze aktuálně upravovat za předpokladu dodržování pitného režimu
a 3 hod. rozpětí mezi jídlem.
Ve školním roce 2022/2023 jsou otevřeny v MŠ dvě třídy s celkovým počtem 40 dětí. MŠ má tři místnosti, ve kterých se realizuje výchovně vzdělávací práce. Třídy jsou dostatečně prostorné, vzdušné, jsou situovány na jižní stranu. V letních měsících je přílišné sluneční světlo tlumeno okenními žaluziemi. Prostory jsou vymalovány pastelovými barvami, celkový dojem vytváří příjemné a klidné prostředí. Třídy Žirafek i Soviček jsou rozděleny na část s kobercem tzv. herní a na část se stolečky tzv. pracovní. Zároveň se v pracovní části i stoluje. Obě třídy se po obědě mění na lehárnu. Třetí místnost je multifunkční, slouží k pohybovým hrám, ke cvičení i jako hudebna. Uspořádání tříd umožňuje skupinovou i individuální práci. Vybavení hračkami a pomůckami je standardní.
Třída "Soviček" je složena z 19 dětí 3 - 7letých (10 chlapců a 9 dívek), třída "Žirafek" je složena z 21 dětí 3 - 7letých (11 chlapců a 10 dívek).
Při práci v obou třídách je respektována osobnost a jsou dodržovány zásady individuálního přístupu. Výchovně vzdělávací práce vychází ze Školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a nese název "U nás na zahradě". Nabízí se otázka proč právě zahrada? Zahrada je pro nás velmi důležitá - obklopuje budovu ze všech stran, poskytuje chladivé útočiště při letních vedrech, na podzim hýří barvami a umožňuje sklizeň toho, co jsme od jara vypěstovali, v zimě ji využíváme k zimním radovánkám a na jaře pozorujeme probouzející se život. Provází nás tedy celým školním rokem. Naší snahou je takto seznámit děti s místem a prostředím, ve kterém žijí, vytvářet v nich pozitivní vztah k životnímu prostředí, umožnit jim plně plně využívat přírodu ke svým hrám a to tak, aby se naučily přírodě neubližovat, rozumět ji, pečovat a chránit ji. Tímto podporujeme vzdělávací cíl, který spočívá v objevování radosti z příjemných prožitků a zkušeností, které jsou základem do života a vzdělávání.
Vzdělávání se uskutečňuje ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytují, vzájemně provázaným a vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Celým vzdělávacím procesem prolíná environmentální výchova.